onsdag 18 juni 2014

Oscar Freyre Design

OSCAR FREYRE
 DESIGN
&
FÖRFATTARSKAP

Hej och varmt välkommen
till min blogg om min design och mitt författarskap!
Här får ni fortlöpande information om vad som är på gång med mina romanprojekt:
 "Biografi-trilogin" samt fantasyeposet och evighetsprojektet "Hippis, sagan om vår tvillingplanet".


* Biografi-trilogin handlar om min uppväxt och sträcker sig från sen 60-tal till slutet på 90-talet.
Första romanen: Vodka & Hubba Bubba utkom 2013 (och kan beställas hem från näthandeln, exempelvis från Adlibris) Romanen skildrar min tidiga barndom i Peru och de första åren i Sverige. 
Andra romanen: Utan broar faller Stockholm är under arbete och beräknas vara klar till år 2019 och därefter skickas in för utgivning senare i höst.
Tredje romanen: Mats bröllop utspelar sig under det sena nittiotalet och beräknas påbörjas till år 2020

* Fantasyeposet Hippis, sagan om vår tvillingplanet är ett fantasy/Science-fiction projekt som totalt omfattar 6 böcker plus en webbaserad fakta- och kartbok. Gränssnittet för detta epos är min vackra fantasiplanet Hippis.
Grunden till eposet är Hippis Krönikor och är en kronologisk tidsskildring om den spännande civilisationshistorian av högkulturerna i vår tvillingplanet. Krönikorna är uppdelade i två böcker: Gryning och Erövring.
Från dessa tidsskildringar utkommer sedan fyra spännande  fantasyromaner.
Romanernas kronologiska ordning är:

Del 1: Profeten utan namn
Del 2: De tre budbärarna
Del 3: Skuggornas dal
Del 4: Verdefederationen

Status för detta projekt: Gryning blir klar till Maj 2018.
Del 2, De tre budbärarna har påbörjats, beräknas vara klar till december 2018. Fakta och kartor under bearbetning. Illustrationerna påbörjade men skulle gärna behöva hjälp med utformningarna av huvudrollsfigurerna (någon som känner sig manad?)

Författarafton 8 maj 2018
Till föreläsningen 8 maj 2018 på Biocafé Tellus kommer jag att ha Vodka & Hubba Bubba och Gryning med mig, välkomna!



Oscar Freyre
Productions
augusti 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar